Fra mandag d. 2. januar ændrer Helpline åbningstider, så der fremover er åbent mandag fra 10-14, tirsdag fra 12-18 og torsdag fra 10-14. Onsdag og fredag holder Helpline lukket.
Kontakt Helpline
Hvis du har brug for rådgivning kan du kontakte Helplines rådgiverteam på telefon 33 14 00 10, tast 1 eller på helpline@sjaeldediagnoser.dk. Hvis din mail indeholder personfølsomme oplysninger, opfordrer vi dig til at skrive til os via sikker mail.
Hvem kan kontakte Helpline?
Det kan alle borgere berørt af sjælden sygdom eller handicap – både patienter og pårørende. Det er gratis at modtage rådgivning i Helpline.
Hvad kan man få rådgivning omkring?
Du kan spørge rådgiverne om alt mellem himmel og jord, så længe det vedrører livet med sjælden sygdom/handicap. Helpline består af et tværfagligt rådgiverteam, og har forskellige kompetencer og viden. Det er ikke sikkert, at rådgiveren med det samme kan svare på det, du spørger om, men så gør de sig umage for at finde frem til andre, der ved noget, eller søger selv efter yderligere information, som de kan dele med dig.
Tøv ikke med at kontakte Helpline – rådgiverne har god tid til at tale med dig. Du behøver ikke have et konkret spørgsmål, men kan også ringe til rådgiverne, hvis du har brug for at tale med nogen, som kender til livet med sjælden sygdom/handicap.
Her kan du læse mere om, hvordan Helpline arbejder eller møde Helplines rådgiverteam
Lille ændring i sekretariatets åbningstider
Vi benytter anledningen til også at justere på sekretariatets åbningstider, så vi fremover holder længere åbent om tirsdagen i stedet for om onsdagen. Skretariatets telefon (33 14 00 10, tast 2) er derfor åben om følger:
Mandag: 10-14
Tirsdag: 10-18
Onsdag: 10-14
Torsdag: 10-14